Zobacz trochę tańca

Nie wiem jak Ty, ale uwielbiam oglądać filmy z tańcem. Należę do osób, które lubią tańczyć (uwielbiam to uczucie!), ale nigdy się go nie uczyły i najprawdopodobniej wyglądam jak człowiek porażony piorunem, ale to uczucie się liczy! Podsyłam linka do świetnego występu pewnej pary: Whenever | Dytto x Josh. Właśnie pokazując ten taniec Karoli przyznała, że bardzo lubi patrzeć na właśnie tego typu filmy. Poniżej wstawiam więc kilka propozycji w tym stylu.

Dance Academy

Źródło: https://goo.gl/images/3owcqZ

Podczas pisania tego posta to właśnie ten tytuł wpadł mi jako pierwszy do głowy. Tytuł ten poznałam przez moją znajomą z Niemiec. Jest to serial na temat szkoły tańca w Sydney (Australia). Każda z występujących postaci chce coś osiągnąć dzięki tańcu i mieć możliwość zatańczyć na scenie opery w Sydney. Serial posiada trzy sezony. Byłam załamana, że już więcej nie będę mogła dalej oglądać perypetii głównej bohaterki Tary Webster i jej przyjaciół. Jednak w 2017 roku ukazał się film pod tym samym tytułem i pokazał on dalsze losy moich ulubionych bohaterów. Wstawiam trailery: Dance Academy - serialDance Academy - film.

Step Up

Źródło: https://goo.gl/images/4QAbv7
Matko i córko! Ta seria ciągnie się jak "Szybcy i wściekli". Właściwie to słowo "ciągnąć" w ostatniej części wydaje mi się, że może być trochę na miejscu. Pierwsza część mi się bardzo podobała, druga już niestety nie, ale trzecie wróciła do łask, ale ta ostatnia to już lekka przesada, chodzi mi o to, że teraz nie chodzi już tylko o taniec, ale też o akrobatykę i inne dodatkowe wybuchy itp. co jest dla mnie przesadą. Pierwsza część mi się tak bardzo podobała, bo chodziło tylko o taniec i przede wszystkim połączenie klasyki i tańca nowoczesnego. Wszystkie historie mają podobną fabułę jednak wraz z dalszymi częściami zaczyna ona łączyć wątki poszczególnych części. Jednak sam taniec w tych wszystkich częściach jest na wysokim poziomie i bardzo mi się podobają układy taneczne. Z pierwszej i trzeciej serii bardzo mi się podobają też ścieżki dźwiękowe (z pierwszej części mam nawet płytę, a z ostatniej części nawet jedna piosenka (Diplo - Revolution feat Faustix (Step Up : All In SoundTrack). Zwiastuny wszystkich części: Step UpStep Up 2Step Up 3DStep Up Revolution / Step Up 4 i Step Up 5: All In.

Step Sisters

Źródło: https://images.app.goo.gl/z3BhJjFoveGTZyAK7

Film, w którym po raz pierwszy zobaczyłam trochę inny rodzaj tańca. Nie jest to stepowanie, ani taniec nowoczesny, raczej coś pomiędzy. Właśnie te ciekawe rozwiązanie i historia, gdzie kolor skóry ciągle daje uprzedzenia i brak zrozumienia, przyciągnęły mija uwagę. Pokazuje też, że każdy ma jakieś problemy którymi z nikim się nie dzieli. Czy da się połączyć dwa na pozór różne światy? Step Sisters - zwiastun

Dziewczyny z drużyny / Bring it on

Żródło: https://images.app.goo.gl/T4cBrJjrNULwdjht7

Mając 13 lat ta seria znajdowała się na wysokiej pozycji w mojej liście filmowej. Jest to typowa młodzieżówka (zresztą jak i większość pozostałych pozycji). Każda z tych części opowiada historię takiej sportowej kategorii jak cheerleading. Przybliżona jest więc ta strefa sportu, borykanie się głównych bohaterów z akceptacją problemów na ich drodze i wiele wiele innych. Jako, że jest kilka części opowiadam bardzo ogólnie na temat tej serii. Polecając tę serię na swoją obronę mogę napisać, że w dość romantyczny sposób przybliżyła mi chociaż minimalne zasady tego sportu i, że jest on aż tak wymagający akrobatycznie. Dziewczyny z drużyny - zwiastun

Wytańczyć marzenia / Take the lead

Źródło: https://images.app.goo.gl/v9FMePqcmeq2AH9c9

To jeden z moich ulubionych filmów. Opowiada on historię opartą na faktach i może dlatego, aż tak bardzo mnie wciągnęła. Fabuła filmu opowiada o trudnej młodzieży i nauczycielu tańca klasycznego. Nauczyciel ten, wielkiej sławy tancerz baletowy, zgłosił się na ochotnika by prowadzić dodatkowe zajęcia w szkole, gdzie na początku nie zdobywa uznania. Jednak z czasem łączy się styl klasyczny nauczyciela i hip-hop studentów, tworząc tym samym nowy styl. Wytańczyć marzenia - zwiastun

Dirty dancing

Źródło: https://images.app.goo.gl/p2nJGap3pKLFaCPQ9

Kto nie pamięta Patrick'a Swayze i to jak walczył o swoją Baby? Och... ten taniec marzyło się odtworzyć chyba milion razy, ale niestety podniesienie jest za trudne jak na moje umiejętności. Jednak to nie pierwszą część widziałam na początku, a zaczęłam od drugiej. Ta także jest bajeczna. Tak więc jeśli lubisz Kubańskie rytmy to polecam część drugą, ale nie zapomnij o pierwszej, bo klasyka to coś do czego się lubi wracać 😁 Dirty Dancing - zwiastun i Dirty Dancing 2 - zwiastun.

Balerina

Źródło: https://images.app.goo.gl/2PJwh4pUdk8sERdF8

Patrzcie, patrzcie! Znalazła się i pozycja animowana. Balerina jako bajka, ujęła mnie historią o determinacji w dążeniu do spełnienia swojego marzenia. Bardzo urocza i czarująca opowieść, którą warto zobaczyć w towarzyskie młodszych członków rodziny czy przyjaciół. Świetne kino familijne 😊 Balerina - zwiastun

Czarny łabędź / Black Swan

Źródło: https://images.app.goo.gl/59FTZ9GV4sVYvu4DA

Świat baletu od zawsze mnie fascynował. Zazdroszczę i zarazem podziwiam tancerki za to, z jaką lekkością wykonują ruchy, pełne gracji i w tym wszystkim siłę jaką muszą wkładać w wykonywane ruchy. Ta pozycja jest pewnego rodzaju psychologicznym portretem baletnicy, która zrobi wszystko by zdobyć swoją rolę i być najlepszą spośród wszystkich. Czy żeby oddać charakter postaci zrobisz, rzeczy niewyobrażalne? Ten film daje do myślenia, a do tego pozwala spojrzeć na świat baletu (możliwe, że z ogromnym przerysowaniem, ale myślę, że ziarnko prawdy w tym filmie się znajduje) z perspektywy wkładanej pracy, a nie tylko pięknego efektu końcowego. Może ktoś z Was zna życie baleriny i może napisać coś więcej na ten temat? Według książek to nie jest łatwy zawód. Myślę, że ten film pokazuje nie tylko balerinę i jej podejście, a właściwie przybliża psychologię każdego człowieka, który dla doskonałości i kariery, pod wielką presją jest w stanie zrobić wszystko. Czarny łabędź - zwiastun

Street dance

Źródło: https://images.app.goo.gl/7822ucQTCoBJyG4p6

Bardzo podobna pozycja jak Step Up. Więc jeśli podoba Ci się tamta seria, a nie widziałeś jeszcze tej to polecam. Z drugiej części wpadła mi w ucho zmiksowana wersja dość znanego utworu, który można usłyszeć w końcowej walce. Tak więc, żeby się dowiedzieć co to za utwór to zobacz film 😉 Street Dance - zwiastun i Street Dance 2 - zwiastun.

Tancerze

Źródło: https://images.app.goo.gl/PTj5vo38weuCxy9B8

I oto nadeszła Polska pozycja! Świetny serial (no dobra, tylko pierwszy sezon) jednak stworzono tylko 2 sezony i niestety nigdy go nie dokończono. Kończy się on w momencie wyboru i nigdy się nie dowiem jak w sumie kończy się ten serial. Do tego aktor z pierwsze sezonu, grający głównego bohatera, nie kontynuował swojej roli (nie znam przyczyn) i było to dla mnie smutnym wydarzeniem, bo bardzo mi do tej roli pasował. Jednak mniejsza o minusy serialu, bo chyba nie przekonałam jak na razie nikogo do jego oglądania 😂 Historia opowiada o szkole tańca, do której marzą dostać się wszyscy, którzy wiążą swoją karierę ze sceną nie tylko muzyczną, ale też i teatralną itp. Ciekawymi postaciami są nauczyciele, którzy mają wiele do przekazania swoim studentom. Do tego są tam wątki miłosne, które śledziłam z zapartym tchem. W drugim sezonie spodobała mi się postać, która zaśpiewała "Piękna dziewczyno z warkoczami". Jest to postać tak samo skomplikowana jak i sam Piotrek, któremu w pierwszym sezonie bardzo dopingowałam. Jednak z drugim sezonem stracił w moich oczach. Jak widać sezonów nie ma dużo, a odcinków też niewiele. Jeśli lubisz seriale, a szczególnie te, w których widać koniec, to warto skorzystać z mojej rady i poświęcić kilka wieczorów na coś Polskiego i do tego z tańcem. Odcinki są dostępne na YT. Oto jeden z tańców z serialu Tancerze.

Może znasz jakieś pozycje, które warto Twoim zdaniem zobaczyć? Napisz w komentarzu poniżej, albo w prywatnej wiadomości.

Do usłyszenia.


Marta XOXO

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Poddaj się

Co oglądałam w sierpniu

Ideał