Filmy śpiewane czyli musical i inne cz.1

Nie wiem jak Ty, ale dla mnie musicale i inne śpiewane filmy są bardzo wciągające i zawsze poprawiają mi humor. Może to dlatego, że lubię muzykę?

Walking on Sunshine

Źródło: https://goo.gl/images/zjFW3F

Ten film jest wypisany jako pierwszy, bo to on mnie zainspirował do napisania tego wpisu. Historia bardzo kolorowa i może trochę przerysowana, ale na pewno poprawia humor. Cała fabuła krąży wokół dwóch sióstr. Jedna z nich rozważna, opanowana i można powiedzieć, że chłodno nastawiona do życia,  a druga porywcza, pełna życia i otwarta na wszystko co ją może spotkać. Jeśli dodać do tego niezapomniany wakacyjny romans i pomysł na ślub, który może nie powinien mieć miejsca to masz mieszankę wybuchową wartą zobaczenia! Może lepiej przedstawi to zapowiedź filmu: Walking on Sunshine.

Mamma Mia

Źródło: https://goo.gl/images/WuVamJ

Ta historia znana jest chyba wszystkim moim znajomym, a dlaczego? Towarzyszą temu filmowi największe hity zespołu ABBA! Szalone noce, szalone dni, a w tym wszystkim trzy przyjaciółki, dziecko i trzej potencjalni ojcowie. Kto poprowadzi do ołtarza Pannę Młodą? Kto okaże się ojcem, którego tak bardzo brakowało? Film w podobnym stylu jak powyższy. Natomiast ten ma już 2 części i obie tak samo wciągają. Pamiętam, że za pierwszym razem pojechałam na seans w ogromnej burzy razem z mamą. Jako, że obie boimy się grzmotów i bycia na podwórku w takiej pogodzie to było to wyzwaniem, żeby przedostać się z parkingu do kina. Na sam film wybierałam się dość sceptycznie, ale jako, że dawno w tamtym czasie niczego na dużym ekranie nie widziałam to się zgodziłam na zwariowany pomysł wycieczki podczas burzy. Jednak w samym kinie nie dość, że zapomniałam o pogodzie i głośnych grzmotach to jeszcze chciałam tańczyć razem z aktorami! Piękne widoki Grecji i to słońce... i ta słoneczna pogoda od razu mnie ożywiła! Wstawiam zapowiedzi: Mamma mia i Mamma Mia 2.

La La Land

Źródło: https://goo.gl/images/N5wwfs

Piękny film oscarowy. Daje dużo uśmiechu na twarzy, ale też w życiu nie płakałam tak mocno. Może to dlatego, że utożsamiam się z tą historią? Może wcześniej zacznę pisać o co chodzi w całej historii 😝. Na ekranie zobaczymy takich aktorów jak Emma Stone i Ryan Gosling. Główni bohaterowie to biedny i nieznany muzyk jazzowy i mało znana, ale ambitna aktorka. Wszystko jest przedstawione w formie czterech pór roku. Każdy z nich jest inny i świetnie odzwierciedla uczucia naszych bohaterów. Na pewno mnie zaskoczył głos, a właściwie zdolności muzyczne Ryana Goslinga! Już nie tylko zachwyca jego wygląd, ale też i głos. Emma też była świetna, a jej piosenka opowiadająca o wyczynach ciotki jest moją ulubioną (no może do tego dodać pozostałe utwory z płyty to będzie się zgadzać to co napisałam 😝). Myślę, że to świetny film jednak nie jest on, aż tak lekki i przyjemny jak dwie wcześniejsze propozycje. Dla tego filmu potrzeba trochę więcej czasu, uwagi i zrozumienia. 

Status Update

Źródło: https://goo.gl/images/PE95zf

Natrafiłam na tę pozycję całkiem przypadkiem. Wiesz jak to jest kiedy gubisz się w odmętach You Tuba i trafiasz czasami na coś fajnego? Ja tak mam z filmami dlatego mam założoną zakładkę na YT z filmami, które znalazłam, zatytułowany "Do obejrzenia".  Właśnie jedno ze znalezisk leżało tam chyba z rok, może dłużej, ale jak go zobaczyłam to od razu poprawił mi się humor. Oczywiście lekki, łatwy i przyjemny, a do tego młodzieżówka. Nasz główny bohater Kyle Moore (grany przez Rossa Lynch o wspaniałym głosie i talencie wokalnym) po rozwodzie rodziców przenosi się do nowej szkoły, gdzie ma problem z wtopieniem się w tłum. Oczywiście staje się celem zgrai popularnych chłopaków i niszczy się ekran jego telefonu. Kiedy wymienia swój telefon, trochę dziwny gościu mówi mu o nowej aplikacji. I wtedy wszystko się zaczyna. Dzięki tej nowince technologicznej jego życie staje się nieco łatwiejsze chociaż zdarzają się też wpadki. Czy wymarzone życie daje tyle szczęścia? Zobacz samemu/samej 😉 Status Update.

High School Musical

Źródło: https://goo.gl/images/xdWiWe

Czy jesteś z tej samej generacji co ja, czyli widziałaś/eś większość części w telewizji na Disney Channel (jak dobrze wiadomo ostatnia, 3 część była wersją kinową i oczywiście jako oddana fanka byłam na niej 😝)? Może nie jest to porywające kino, ale jest to typowa młodzieżówka i jedno z tych filmów, które po prostu stało się klasykiem jeśli chodzi o musicale. Chyba nikt nie spodziewał się takie odbioru tej serii filmów, ale jak dla mnie jest to świetna produkcja, godna polecenia. Zaczyna się od niewinnego zauroczenia między Gabrielą i Troyem. Pomimo wielu przeciwności, które napotykają przez wszystkie części filmów, ich miłość zawsze wygrywa. Mam sentyment do pierwszej części, a szczególnie do piosenki otwierającej film, gdzie główna bohaterka otwiera się pomimo swojej nieśmiałości 😁 Nie będę się rozpisywać, bo zapewne i tak każdy zna tę pozycję, ale muszę powiedzieć, że śpiewałam razem z koleżankami te piosenki na moich urodzinach (Martencja Ty to już wiesz jak to wyglądało 😝)! Linki do zapowiedzi: High School Musical 1High School Musical 2High School Musical 3

Greece

Źródło: https://goo.gl/images/UjmqFk

Ten musical zobaczyłam za pierwszym razem ze względu na moją mamę. Nie wiem dlaczego, ale długo się wzbraniałam. Może dlatego, że to trochę starszy film, a ja raczej wolałam te nowe i modne, które można było zobaczyć w kinach lub w telewizji o późnej porze (miałam wtedy bodajże 11 lat)? Kto to wie, ja w sumie już nie pamiętam. Teraz wiem, że jest to klasyk i nie ma możliwości tego filmu nie widzieć! Podobnie jak w High School Musical wszystko dzieje się na terenie szkoły. Sztampowo zakochują się w sobie: popularny bad boy i mądra dziewczyna z sąsiedztwa. Czy się dogadają? Czy da się połączyć te dwa światy? Przekonajcie się sami 😉 Jest jeszcze druga część, która nie opisuje historii poprzedniej pary jednak ma podobny schemat (podobny, bo tym razem role się odwracają) jednak o tej nie piszę, bo do moich ulubionych nie należy. Jednak z braku laku, jak nie masz co oglądać to czemu nie 😝 Radzę jednak pozostałe pozycje. Zapowiedzi: Greece i Greece 2

Eliksir miłości / Lovestuck

Źródło: https://goo.gl/images/wVULjZ

Tak jak z Status Update natknęłam się na ten film przez przypadek. Jednak ten od razu zobaczyłam. Wspaniała muzyka, układy taneczne i bajeczna historia pełna magii. Zgorzkniała Harper jedzie na ślub swojej córki chociaż uważa to za błąd, że córka tak młodo wychodzi za mąż. Jednak zanim przybywa na miejsce wypija eliksir młodości i staje się na nowo młoda. Ma w ten sposób możliwość spełnienia swoich marzeń, które niestety nie miała możliwości spełnić. Przy okazji jej były mąż, a ojciec przyszłej Panny Młodej także wypija ten eliksir i próbuje po raz kolejny zawalczyć o miłość swojej ukochanej byłej żony. Harper ma jednak inne zamiary, chce powstrzymać ślub, by córka nie popełniła jej błędu z młodości. Jak potoczy się historia i czy eliksir będzie działał wiecznie? Zobacz zwiastun: Eliksir miłości i może zobaczysz jeszcze dziś wieczorem jak skończy się historia?

Upiór w operze / The Phantom of the Opera

Źródło: https://goo.gl/images/NHWbgL

Ta opera o dziwo nie jest mi znana z szkoły muzycznej, a po prostu dostałam w prezencie na DVD od znajomego. Uwielbiam opery, a ta jest znana wszystkim, bo jest najbardziej przystępna, a historia smutna lecz piękna. Ja widziałam już chyba wszystkie możliwe wersje tej opery, ale to ta z 2004 była moją pierwszą i chyba dlatego mam do niej największy sentyment? Może jednak nie do końca. Otóż aktor grający Upiora (Grerad Butler znany z takich filmów jak "Prawo zemsty", czy  "Brzydka prawda") nigdy wcześniej nie śpiewał, a jak się okazuje ma piękny i głęboki głos, który powala na kolana. Może technicznie nie jest idealny, ale ja tam tego nie słyszę i bardzo mi się podoba. Aktora zaś grająca Christine (Emma Rossum) ma tak ogromną skalę, a do tego delikatny i kruchy wygląd, że nie dziw, że dostała tę rolę, bo idealnie pasuje do pięknej Christine. Wracając jednak do fabuły tej opery, chodzi o trójkąt miłosny tytułowego Upiora, Christine i Raoula. Upiór z ukrycia kocha się w delikatnej Christine, a ta zaś darzy uczuciem i to z wzajemnością do Raoula. Co się stanie kiedy Piękna pozna Bestię? Czy to coś zmieni? Zachwycający film kostiumowy. Mam nadzieję, że historia miłosna wciągnie Cię tak samo jak mnie. Zobacz sam/a 😀 Zwiastun: Upiór w Operze.

Pitch Perfect

Żródło: https://goo.gl/images/Mwyhai

Kolejna pozycja młodzieżowa. Coś mi się wydaje, że nic się nie rozwijam emocjonalnie 😝 Co zrobić, czas to zaakceptować! Mniejsza. Kojarzycie może historię Damskiego chóru szkolnego The Bellas? Nie? To już przybliżam temat! Fabuła krąży wokół chórku, który walczy o zdobycie tytułu najlepszego chóru acapella. Czy to się uda? A może nowa koleżanka Becka jakoś pomoże w tym? Czy jej nowe poglądy pomogą? Seria ma już 3 części i może zobaczymy dalsze. Każda z nich jest wyjątkowa i daje wiarę w moc przyjaźni. Ostatnia część ma wspaniały utwór i po raz pierwszy widać jak stopniowo jest budowana.  Zwiastuny: Pitch PerfectPitch Perfect 2 i Pitch Perfect 3.

Król Rozrywki / The Greatest Showman

Źródło: https://goo.gl/images/DPn7eu

Musical z 2017 roku, który podbił serca widzów na całym świecie! A dlaczego tak się spodobał? Przede wszystkim musical opowiada historię opartą na faktach, a już to samo w sobie przyciąga uwagę. Do tego bajeczna obsada i świetne wokale. A co to dokładnie za historia? Biedny P.T. Bernum zakochuje się za młodu w dziewczynie z dobrego domu Charity. Pomimo upływu lat ich uczucie nie słabnie i pobierają się. Niestety żyją w biedzie, co bardzo przeszkadza marzycielskiemu P.T., który chciał podarować ukochanej i rodzinie życie w dostatku. Jako, że jest pomysłowy wpada na zwariowany pomysł założenia miejsca rozrywki, gdzie będzie można zobaczyć rzeczy i osoby, które są wyjątkowe i niespotykane. Tak szalony pomysł może się udać? Kolorowy i pełen magii i marzeń film o oszuście, któremu się dopinguje 😉 Ścieżka dźwiękowa rozbrzmiewa u mnie co najmniej raz dziennie. Stosunkowo niedawno też wyszła jej odświeżona wersja z takimi gwiazdami w roli głównej jak PINK czy James Arthur. Warto posłuchać chociaż piosenek. Zwiastun filmu: Król Rozrywki

A jakie są Twoje propozycje co do tego rodzaju filmów?

Do usłyszenia.


Marta XOXO

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Poddaj się

Co oglądałam w sierpniu

Ideał