Uśmiechnij się

W naszym życiu bardzo często biegniemy gdzieś przed siebie, a zapominamy jednak, że wokół nas jest tyle wspaniałych miejsc i istot! Kiedy ostatnio choć na chwilę przestałeś/aś myśleć o negatywnych sytuacjach?


Ostatnio w moim życiu się pozmieniało, odeszła bliska mi osoba. Właśnie ta sytuacja spowodowała, że musiałam w tym moim zabieganym życiu zwolnić i spojrzeć na to co się dzieje. Miało to swoje negatywne skutki, ale też dało coś pozytywnego. To wtedy zauważyłam, że studenci są różni i potrafią się bawić każdy z osobna w bardzo kolorowy sposób. Ich uśmiech, łzy szczęścia, okrzyki i śpiewy zachęcały do zabawy wszystkich w około. Można się zatrzymać i wtedy zobaczyć, że Pani za ladą się do nas uśmiechnie jeśli tylko My też to zrobimy. Każdy odpowie uśmiechem na uśmiech! Jeśli zamienisz słówko z kimś obok i poświęcisz trochę uwagi sprawi, że dla tej osoby dzień stanie się lepszy, a Ty mając to uczucie także poprawisz sobie humor! 


Jako postronna osoba zauważyłam też, że da się zadbać o swoje roślinki doniczkowe (nie miałam nigdy ręki do tego typu spraw więc jestem pod ogromnym wrażeniem przetrwania już miesiąca ze mną mojej lawendy :P ). Pogoda się zmieniła, a roślinność rozkwitła. Dlaczego ma nas coś tak pięknego omijać? Wiosna już za nami i nadeszło gorące lato, a wraz z nim piękne kolory róż w ogródkach, głęboka zieleń w parkach i biel lilii wodnych. Kiedy ostatnio podziwiałeś/aś to co Cię otacza? Nastała era Instagrama, Facebooka czy innych stron na których dzielimy się wszystkim, ale jest tak mało wiadomości w których zobaczyłam coś z otoczenia, widoków czy zwierzątka, które nie jest naszym pupilem. Czekam na jakieś zmiany w tym kierunku i mam nadzieję, że powoli coraz więcej moich znajomych będzie się dzielić takimi wiadomościami.


Roślinność się rozbudziła, ale ktoś, a może raczej coś, się do tego przyczyniło. Owady czy inne zwierzątka pojawiają się coraz częściej na naszej drodze i zamiast myśleć jak je odstraszyć, żeby nie podeszły za blisko, może warto jest dać się im zbliżyć, żeby im się lepiej przyjrzeć? Nie będę okłamywać, z piskiem uciekam przed każdym paskowanym owadem. Są jednak momenty gdzie jeśli pszczółka spokojnie podleci i cywilizowanie w odpowiedniej odległości ode mnie zaczyna się posilać na kwiatku czy też usiądzie na oparciu mojego fotela nie wiercąc się nerwowo to bez przeszkód się jej przyglądam. To fascynujące żyjątka i warto oddać im chwilę uwagi. To samo tyczy się pająków czy mrówek (na to ostatnie ostatnio nastała jakaś moda? ). Te małe żyjątka potrafią wywołać uśmiech (a może jestem po prostu dziwna).


A oto moja inspiracja do tego wpisu. Krótki film Dana Mace przypomniał dlaczego warto zwolnić w życiu. Serdecznie polecam zobaczyć :)
Napisz jak Ty starasz się uśmiechać na co dzień?

Do usłyszenia.
Marta XOXO

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Poddaj się

Co oglądałam w sierpniu

Ideał